A general view taken on January 5, 2010 shows the Awajan district, near the impoverished Amman satellite city of Zarqa, east of the Jordanian capital. A suicide bomber who killed eight people at a CIA base in Afghanistan was an Al-Qaeda triple agent who duped Western intelligence services for months before turning on his handlers, jihadist websites boasted, adding that he was born near Zarqa, hometown of Al-Qaeda in Iraq leader Abu Musab Al-Zarqawi, who became infamous for a series of videotaped beheadings of Western hostages before his death in a US air strike in June 2006. Both jihadist websites and Western intelligence agents cited by US network NBC News identified the bomber as Humam Khalil Abu Mulal al-Balawi alias Abu Dujana al-Khorasani. Jordanian Islamist sources said that Balawi, 36, was a doctor by profession and a married father of two. AFP PHOTO/KHALIL MAZRAAWI (Photo credit should read KHALIL MAZRAAWI/AFP/Getty Images)

القضاء الأردني يحل نقابة المعلمين

أصدرت محكمة أردنية، الأحد، قرار بحل مجلس نقابة المعلمين معللاً الحكم بمخالفة النقابة للقانون الداخلي لها.

وذكرت وسائل إعلام أردنية أن قرار  الحل جاء بعد خرق المجلس المادة (15) من قانون النقابة.

وتنص هذه المادة على أن :” تعقد الهيئة المركزية للنقابة اجتماعًا عاديًا خلال الأسبوع الثاني من شهر أكتوبر  من كل سنة، ولها عقد اجتماع غير عادي أو أكثر خلال السنة وإذا اقتضت الضرورة ذلك، بدعوة من المجلس أو بناءً على طلب يقدم إليه من عدد لا يقل عن (25%) من أعضاء الهيئة المركزية للنقابة”.

ويشترط أن يبين في الطلب الأمور التي يراد بحثها، ولا يجوز البحث في غير الأمور التي انعقد الاجتماع من أجلها، وذلك تحت طائلة البطلان.

Comments

comments

شاهد أيضاً

منظمة: سعود القحطاني يستعد للعودة لمهامه رغم اغتيال خاشقجي

 قالت منظمة “مراسلون بلا حدود” إنه بعد 4 سنوات من القتل البشع للصحفي السعودي “جمال …