انتقد، الدكتور نادر نور الدين “أستاذ الموارد المائية بكلية الزراعة”، إنبطاح نواب البرلمان من اجل خدمة الحكومة، وتحصيل الأموال من الشعب المصري تحت أى بند.
كتب “نور الدين” تدوينة نشرها عبر صفحته بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”: “كل النواب عايزة تخدم على الحكومة بدلا من ان تراقبها وتقييم أدائها”.
وتابع بقوله: “اللي عايز يعمل رسوم على دخول الفيس بوك اللي هو ليس من اختراعنا ولا لينا حقوق ملكيه فيه واللي عايز طلاب الجامعة الراسبين يدفعوا ١٢ الف جنيه سنويا زى الجامعات الخاصة” !!!
واشار بقوله: “ياخساره على مجلس النواب وعلى ايام علوى حافظ وممتاز نصار ….. على جناح التبريزى وتابعه قفه …. وشروه بثمن بخس وكانوا فيه من الزاهدين”.
علامات أونلاين alamatonline,موقع علامات